Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu w Twojej przeglądarce. X

logotyp działania kapitał ludzki
A+ A- zmiana kontrastu zmiana kontrastu
grafika strony Internetowej

Aktualności

zdjęcie do aktualności OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO ASYSTENTA OSOBISTEGO OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ W RAMACH REALIZACJI PROGRAMU „ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNŚCIĄ” DLA JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO – EDYCJA 2025

2025-02-03


 

 

 

 

 

 

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Przasnyszu  informuje, że w związku z przystąpieniem Powiatu Przasnyskiego  do realizacji Programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego  - edycja 2025 finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego, ogłasza nabór na stanowisko: asystenta osobistego osoby  z niepełnosprawnością.

Usługi asystencji osobistej  mogą świadczyć osoby:

1)        posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta lub, za zgodą realizatora Programu, w innych zawodach i specjalnościach o charakterze medycznym lub opiekuńczym lub

2)        posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu.

Wymagania dodatkowe:

  • niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie,
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
  • nieposzlakowana opinia,
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
  • kompetencje osobowościowe do pracy z osobą z niepełnosprawnością,
  • komunikatywność i umiejętność porozumiewania się z osobą z niepełnosprawnością, również przy wykorzystaniu alternatywnych metod porozumiewania się,
  • dodatkowym atutem będzieposiadanieprawa jazdy kat. B.

Zakres zadań wykonywanych  na stanowisku asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością:

Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością
w różnych sferach życia, w tym:

1)        wsparcia uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;

2)        wsparcia uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;

3)        wsparcia uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;

4)        wsparcia uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się  z otoczeniem.

Zakres czynności w ramach usług asystencji osobistej stanowi załącznik nr 8 do Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego  - edycja 2025 z którym można zapoznać się tutaj...

Forma zatrudnienia:

1.    Umowa zlecenie (umowa o świadczenie usług).

2.    Czas pracy - 7 dni w tygodniu.
Usługi asystencji osobistej mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przy czym przez tą samą osobę maksymalnie do 12 godzin na dobę.

Miejsce pracy:

Usługi będą świadczone w miejscu zamieszkania osoby z niepełnosprawnością,  tj. na terenie powiatu przasnyskiego lub w innych miejscach wskazanych przez uczestnika programu.

Wymagane dokumenty:

1)    list motywacyjny podpisany przez kandydata; 

2)    CV - życiorys podpisany przez kandydata;

3)    kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe - poświadczone przez kandydata za zgodność z  oryginałem (każda zapisana strona);

4)    udokumentowanie co najmniej 6-miesięcznego doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z  niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu (np. kserokopie świadectw - poświadczone przez kandydata za zgodność z  oryginałem (każda zapisana strona) lub inne dokumenty.

Posiadanie doświadczenia może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Podmiotem tym może być również osoba fizyczna (a więc nie tylko osoba prawna, czy jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej), która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie z niepełnosprawnością.

5)    kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie według Załącznika nr 1;

6)    oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną zgodnie z art. 233 Kodeksu karnego  według Załącznika nr 2:

7)    oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dla kandydatów w zakresie przetwarzania danych osobowych  według Załącznika nr 3.

8)    inne dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.

Załączniki do pobrania:

1.    Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.

2.    Oświadczenie dla celów rekrutacji.

3.    Klauzula informacyjna dla kandydata 

 Wymagane dokumenty aplikacyjne  należy składać osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Przasnyszu przy ul. Berka Joselewicza 6, 06-300 Przasnysz, pokój nr 4 od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00 albo przesłać pocztą na adres siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Przasnyszu, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko: „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" do dnia 21.02.2025 r. Dopuszcza się możliwość przyjmowania ofert drogą elektroniczną  pod warunkiem podpisania dokumentów kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub za pomocą profilu zaufanego.

Kandydaci spełniający wymagania formalne będą informowani telefonicznie o dalszym etapie rekrutacji.

Informacje na temat naboru można uzyskać w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Przasnyszu przy ul. Berka Joselewicza 6 w pokoju nr 4 na parterze lub pod nr telefonu: 29 752 51 73, 29 961 17 46 wew. 13,  511 951 468

powrót

Linki

grafika na dole strony