Przasnysz, 29 października 2019r.
PCPR.110.4.2019
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Przasnyszu ogłasza nabór na stanowisko: koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej - nabór na zastępstwo na czas usprawiedliwionej nieobecności pracownika
I. Nazwa i adres jednostki: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Przasnyszu, ul. Sadowa 9, 06-300 Przasnysz.
II. Stanowisko, na które prowadzony jest nabór: KOORDYNATOR RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ
III. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
1. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) wykształcenie:
a) wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub
b) wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka,
4) kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest kandydatowi zawieszona ani ograniczona,
5) kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego,
6) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku,
7) kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
2. Wymagania dodatkowe:
1) umiejętność obsługi komputera,
2) samodzielność, komunikatywność, kultura osobista, odporność na stres,
3) umiejętność analizy problemów i poprawnego wyciągania wniosków,
4) umiejętność pracy w zespole,
5) znajomość przepisów z zakresu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy - Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz ustawy o pomocy społecznej,
6) mile widziane doświadczenie w pracy z zakresu pomocy społecznej lub pieczy zastępczej,
7) mile widziane posiadanie prawa jazdy kat. B i dysponowanie samochodem.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku :
1) udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
2) przygotowanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku;
3) pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu;
4) zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej;
5) zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
6) udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;
7) przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej;
8) współpraca z asystentem rodziny przy opracowaniu planu pracy z rodziną, skoordynowanego z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
9) wydawanie opinii w przedmiocie wytoczenia przez kierownika PCPR powództwa o zasądzenie świadczeń alimentacyjnych na rzecz dziecka przebywającego w pieczy zastępczej,
10) sporządzanie opinii w przedmiocie ustania przyczyny umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i możliwości powrotu dziecka do jego rodziny na potrzeby postępowania sądowego w tej sprawie;
11) w przypadku rodzeństwa, sporządzanie opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinie zastępczej większej liczny dzieci;
12) sporządzanie opinii dla rodziny zastępczej niezawodowej, która będzie starała się o zawarcie umowy o pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej;
13) sporządzania opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinnym domu dziecka większej liczny dzieci, w przypadku rodzeństwa;
14) wydawanie opinii dla osoby, która w zastępstwie będzie mogła prowadzić rodzinny dom dziecka w przypadku nieobecności prowadzącego rodzinny dom dziecka;
15) w przypadku połączenia funkcji rodziny zastępczej spokrewnionej z funkcją rodziny zastępczej zawodowej albo rodziny zastępczej niezawodowej, gdy sprawa dotyczy rodzeństwa, sporządzania opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinie większej liczby dzieci;
16) w przypadku połączenia funkcji rodziny zastępczej spokrewnionej z prowadzeniem rodzinnego domu dziecka, gdy sprawa dotyczy rodzeństwa, sporządzania opinii w przedmiocie umieszczenia w tej formie pieczy zastępczej większej liczby dzieci;
17) współpraca z placówką opiekuńczo-wychowawcza typu rodzinnego;
18) wydawanie opinii w przedmiocie przeniesienia dziecka do innej placówki opiekuńczo-wychowawczej tego samego typu;
19) konsultacje oceny sytuacji dziecka;
20) konsultowanie dokonywanej przez organizatora rodzinnej pieczy zastępczej oceny rodziny zastępczej lub prowadzącego rodzinny dom dziecka;
21) pełnienie funkcji opiekuna usamodzielniania;
22) pomoc przy tworzeniu indywidualnego programu usamodzielnienia;
23) współpraca z ośrodkiem adopcyjnym;
24) realizacja innych zadań, m.in. organizatora rodzinnej pieczy zastępczej w zakresie uregulowanym ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
4. Wymagane dokumenty aplikacyjne:
1) list motywacyjny
2) życiorys - curriculum vitae,
3) kserokopie świadectw pracy - poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem,
4) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe - poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem,
5) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach itp. - poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem,
6) oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
7) oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, zgodnie z art. 233 Kodeksu Karnego:
- o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- o braku pozbawienia władzy rodzicielskiej oraz, że władza rodzicielska nie była mu zawieszona ani ograniczona (dotyczy osób posiadających dzieci),
- o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego - w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,
- o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku,
8) oświadczenie o zapoznaniu się z klauzura informacyjną dla kandydatów,
9) kandydaci, którzy zamierzają skorzystać z uprawnień, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych są zobowiązani do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność poświadczonego przez kandydata za zgodność z oryginałem.
10) Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 r. , poz. 1781.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2019r. poz. 1282).
5. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie osobiście
w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Przasnyszu, ul. Sadowa 9, 06-300 Przasnysz, w pok. B14 - (lub pocztą na adres PCPR z dopiskiem: „DOTYCZY NABORU NA STANOWISKO: KOORDYNATORA RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ - NABÓR NA ZASTĘPSTWO NA CZAS USPRAWIEDLIWIONEJ NIEOBECNOŚCI PRACOWNIKA"
w terminie do dnia 8 listopada 2019 r. do godziny 16.00.
W przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany będzie przedłożyć do wglądu pracodawcy oryginały dokumentów.
6. Aplikacje, które wpłyną do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Przasnyszu po wyżej określonym terminie (decyduje data wpływu do urzędu) nie będą rozpatrywane.
7. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.powiat-przasnysz.pl) oraz na tablicy ogłoszeń Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Przasnyszu ul. Sadowa 9 , 06-300 Przasnysz.
8. Wymiar czasu pracy na stanowisku - pełen wymiar czasu pracy.
9. Warunki pracy na danym stanowisku: praca biurowa wykonywana w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Przasnyszu (na stanowisku komputerowym ) oraz praca w terenie (zasięg powiatu przasnyskiego). Budynek - 5 kondygnacyjny, posiada infrastrukturę techniczno-sanitarną przystosowaną dla osób niepełnosprawnych.
10. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce , w rozumienia przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi mniej niż 6 %.
Kandydaci spełniający wymagania formalne będą informowani telefonicznie
o dalszym etapie rekrutacji.
Niewykorzystane dokumenty aplikacyjne mogą być odbierane przez zainteresowanych
w ciągu 10 dni od dnia ogłoszenia informacji o wynikach naboru. Nieodebrane dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 29 753-42-83
Przasnysz, 29 października 2019r.
Dokumenty do pobrania
Klauzula informacyjna dla kandydata, pobierz ...
Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, pobierz ...
Oświadczenie o niekaralności pobierz ..
Dyrektor
Powiatowego Centrum
Pomocy Rodzinie w Przasnyszu
Krzysztof Goś
powrót